افزایش جذب گردشگر خارجی نیازمند نگاه علمی و کارشناسی است

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌ شرقی مطالعه و شناسایی و تحلیل جامع عوامل دخیل در جذب گردشگران خارجی را اصلی‌ترین راهکار توسعه صنعت گردشگری دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی، محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در نشست بررسی راهکارهای افزایش جذب گردشگر خارجی که امروز 9 خرداد در محل استانداری برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: «آذربایجان‌ شرقی دارای جاذبه‌های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی است اما در جذب گردشگر خارجی به جایگاه شایسته خود دست نیافته است و انجام مطالعه جامع می‌تواند گره‌گشای افزایش گردشگر ورودی باشد.»

او در این راستا خواستار تشکیل یک کارگروه تخصصی متشکل از استادان گردشگری به‌منظور تجزیه‌وتحلیل چالش‌های پیش روی رشد این صنعت در استان شد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: «یکی از مشکلات اصلی عدم توسعه گردشگری به موضوع فرهنگی برمی‌گردد و آن‌هم طرز تلقی ما از گردشگر است که درست تبیین نشده است، اگر این طرز تلقی را اصلاح نکنیم و موانع ذهنی را از سر راه برنداریم گردشگری توسعه پیدا نخواهد کرد، باید با بسترسازی و ایجاد فرهنگ، خاطره سفر به استان آذربایجان‌شرقی را در ذهن گردشگر ماندگار کنیم.»

پورمهدی بیان کرد: «باید با استفاده از تبلیغات صحیح و اطلاع‌رسانی وسیع از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها را به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانیم.»

او نگرش متفاوت به موضوع گردشگری را یکی از مشکلات در این حوزه دانست و خواستار ایجاد وحدت و وفاق و پرهیز از بخشی‌نگری در میان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و حرکت همسو و موازی در آستانه تبریز 2018 شد.

لزوم تلاش شبانه‌روزی برای دست‌یابی به اهداف تبریز 2018

مرتضی آبداربخشایش، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در این جلسه عنوان کرد: «با توجه به‌پیش رو بودن رخداد مهم تبریز 2018 یا تبریز 1397 باید با انجام تلاش شبانه‌روزی در اجرای برنامه‌های هدف حرکت روبه‌جلو خود را آغاز کنیم.»

او خاطرنشان کرد: «باید قبول کنیم که مشکلات ملی و منطقه‌ای داریم نگاه‌های دوگانه و موانع ذهنی باعث کاهش حضور گردشگر در استان می‌شود. فرهنگ‌سازی و تبلیغات صحیح و آسیب‌شناسی به‌منظور آشنا کردن عموم مردم با فرهنگ گردشگری در توسعه این صنعت مؤثر است.»

آبداربخشایش گفت: «آذربایجان‌شرقی باید در مسیر گردشگری دنیا مطرح شود که نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای شناساندن جاذبه‌ها و فرهنگ تاریخی استان است. سیاست‌گذاری مناسب، برطرف کردن چالش‌های این صنعت و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای زمینه را برای جذب گردشگر و رشد این صنعت با مشارکت تمامی نهادها و ارگان‌ها  به‌ویژه در سال 2018 خواهد آورد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396030910